Ik had recht op €600, maar de airline betaalt maar €300 uit. Waarom is dat? We’ve got your back!
vrijdag 3 augustus 2018
Soms gaat niet alles zoals gepland. En wanneer dat gebeurt, kan de reiswereld een flinke uitdaging zijn. Dit moet veranderen, omdat mensen het recht hebben om de ondersteuning te krijgen die ze verdienen en met respect behandeld te worden. Wij zijn er om je te helpen!
Hi Hanneke, ik had een vertraging met mijn vlucht naar Orlando. Ik heb gelezen dat je bij een vlucht die langer dan 3500 kilometer is, recht heb op €600,- per persoon. Maar nu ontvang ik maar €300,- per persoon. Klopt dit wel?
Hanneke: Ja, dan kan inderdaad wel kloppen. Er is namelijk een voorwaarde bij vluchten buiten Europa die langer dan 3500 kilometer zijn. Die voorwaarde is dat wanneer je vertraging meer dan 3 uur, maar minder dan 4 uur is geweest, de airline je compensatie mag halveren. Deze voorwaarde is opgenomen in de Europese Verordening 261/2004, dus de airline heeft je compensatie mogen halveren. Was je vertraging langer dan 4 uur, dan hoort de airline je het volledige bedrag van €600,- uit te keren. Heb je niet het volledige bedrag ontvangen, neem dan even contact met mij op. Dan zorg ik ervoor dat je het volledige bedrag gestort krijgt. Daar heb je immers recht op!
Groetjes,
Hanneke van Vlucht-vertraagd.nl
Hanneke is de Senior Claims Specialist/Medior Paralegal van Vlucht-vertraagd.nl en is verantwoordelijk voor de dagelijkse processen voor onze Nederlandse website.
Meer weten over Hanneke? Check haar Linkedin hier.
Vragen? Leer meer over passagiersrechten hier!
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!