Wist je dat jouw recht op compensatie nog geldig is na een aantal jaar?
woensdag 15 april 2020
Vanaf de datum waarop de vertraging, annulering of overboeking van de vlucht plaatsvond, heb je een vastgestelde periode om hun claim in te dienen. Dit verschilt per land en hangt ook af van de nationaliteit van de luchtvaartmaatschappij. Als je weet hoeveel tijd je hebt om een claim in te dienen voor je vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht, is het van belang deze mogelijkheid niet aan je voorbij te laten gaan. Lees snel verder om erachter te komen hoe jij gebruik kunt maken van dit claimtermijn en claim je vergoeding!
Tot wanneer kan ik een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij?
Nederland houdt zich aan de standaard van een periode van twee jaar. Voor Italiaanse en Duitse maatschappijen is het mogelijk een vergoeding tot drie jaar na de vertraging, annulering of instapweigering aan te vragen. Voor een Belgische luchtvaartmaatschappij is de deadline echter één jaar, terwijl voor de meeste Europese landen de standaard twee jaar is.
Geldt deze periode ook als ik geweigerd ben op de vlucht door een overboeking?
Ja! Je hebt ook twee jaar de tijd om je claim in te dienen wanneer je geweigerd bent op een vlucht vanwege een overboekte vlucht. Zorg ervoor dat je je reisdocumenten nog hebt!
Hoe lang duurt het claimproces?
Zodra je de claim bij ons hebt ingediend, zal ons team van experts je claim analyseren en checken of de vlucht aan de wettelijke vereisten voldoet. Nadat de klacht is gevalideerd, begint het daadwerkelijke proces. We treden op als tussenpersoon tussen de passagier en de luchtvaartmaatschappij, onderhandelen en corresponderen namens de klant.
Hoe lang het totale proces duurt, varieert per claim en ligt aan de situatie. In sommige gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen. In feite kan de luchtvaartmaatschappij het verzoek tot compensatie weigeren en dan zullen er juridische stappen moeten worden ondernomen. Wij doen onze uiterste best om je claim zo snel mogelijk af te ronden!
Wat kan Vlucht-Vertraagd.nl voor mij betekenen?
Sinds 2010 zetten wij ons als een van de eerste diensten in onze soort in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa. Via onze website, beschikbaar in negen verschillende talen, helpen wij gedupeerde passagiers bij het claimen van de vergoeding waar zij wettelijk recht op hebben in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij al honderdduizenden passagiers geholpen bij het claimen van compensatie.
Of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent, een vertraging is altijd vervelend. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen, of proberen onder de wetgeving uit te komen. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst zullen wij de argumenten en verstrekte informatie verifiëren en indien nodig juridische procedures starten. Wij werken op basis van no cure no pay en alle juridische kosten worden gedekt in onze 25% servicekosten. Ons team van claim specialisten zet zich graag in voor jouw passagiersrechten!
Vragen? Neem contact met ons op
Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Hier lees je hoe je met ons in contact kunt komen. Wij streven er altijd naar om je zo snel mogelijk te helpen.
Wat onze klanten over ons zeggen:
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!