Ben koorengevel Z Tc Zus Yqtxg unsplash

Op Schiphol vlucht gemist als gevolg van lange wachtrijen deze zomer? Claim compensatie!

vrijdag 12 augustus 2022

Als gevolg van personeelstekorten en operationele problemen hebben veel passagiers deze zomer hun vlucht op Schiphol gemist.

Op Schiphol je vlucht gemist als gevolg van de lange wachtrijen op Amsterdam airport? Je hebt tot eind september 2022 om je compensatie te claimen.


Was je vlucht vertraagd of geannuleerd? Schiphol neemt deze claims niet in behandeling.

Claim je compensatie voor je vertraagde of geannuleerde vlucht bij Vlucht-Vertraagd.nl

Dat doe je online in slechts 5 minuten!

Check mijn vlucht


Wie kan een vergoeding aanvragen bij Schiphol voor een gemiste vlucht?

  • Je vlucht vertrok vanaf Schiphol tussen 23 april en 11 augustus 2022
  • Je bent op tijd aangekomen bij de terminal zoals aangegeven door de luchtvaartmaatschappij, ruimschoots voor de vertrektijd van je vlucht (3-4 uur)
  • Je vlucht heb je gemist als gevolg van de lange wachtrijen voor de security check
  • Als gevolg van het missen van je vlucht heb je kosten moeten maken die door een andere partij niet worden vergoed

Wat gaat Schiphol vergoeden?

Schiphol belooft alle kosten te vergoeding die je hebt gemaakt als gevolg van het missen van je vlucht. Hieronder wordt verstaan:

  • Kosten voor een alternatieve vlucht
  • Kosten voor alternatief vervoer van- en naar de luchthaven indien je ervoor hebt gekozen niet met het vliegtuig te reizen (bijvoorbeeld auto of trein)
  • Kosten voor vervoer van en naar de luchthaven (taxi, trein) ook als je opnieuw naar de luchthaven moet reizen
  • Accommodatiekosten (bijvoorbeeld als je een extra nacht in een hotel moest verblijven om te wachten op je alternatieve vlucht)
  • Kosten voor activiteiten of hotelkosten waarvan je geen gebruik hebt kunnen maken door het missen van je vlucht (bijvoorbeeld een vooraf betaalde huurauto)

En wat betreft compensatie voor vertraagde of geannuleerde Schiphol vluchten?

Vertraagde en geannuleerde vluchten zijn doorgaans geen compensatie vraagstukken die door de Schiphol in behandeling worden genomen. In de meeste gevallen zijn vertragingen en annuleringen namelijk de verantwoordelijkheid van de  luchtvaartmaatschappij.

In het algemeen kun je compensatie claimen als:

  • Je vlucht minimaal 3 uur vertraagd was.
  • Je vlucht korter dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum wordt geannuleerd.

Is een van van de bovenstaande situaties bij jou het geval? Claim dan tot €600,- compensatie met Vlucht-vertraagd.nl - bij ons kost het slechts 5 minuten om een claim in te dienen!

Claim nu

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!