Laatst bijgewerkt op
Hoe beïnvloedt de Brexit mijn claim?
Afhankelijk van deze onderhandelingen zal ook de Europese Verordening (EG) 261/2004 (met betrekking op vluchtvertragingen en -annuleringen) in de toekomst mogelijk niet langer van toepassing op Britse luchtvaartmaatschappijen en/of vliegroutes. De geldigheid van jouw claim kan dan afhankelijk zijn van het soort probleem dat zich heeft voorgedaan, de exacte vliegroute, de luchtvaartmaatschappij waar je mee vloog, de boekingsdatum en/of de hoofdoorzaak. Deze factoren bepalen of jouw claim nog steeds geldig is op basis van Europese wetgeving.
Er bestaat een mogelijkheid dat de EU-verordeningen en de daarop aanvullende wetgeving uiteindelijk door het Verenigd Koninkrijk zullen worden doorgevoerd of dat verdere onderhandelingen over wetten en beleid enkele jaren zullen duren. Gedurende deze tijd zullen de schadeclaims zoals gebruikelijk worden voortgezet. Indien er meer definitieve informatie beschikbaar komt die van toepassing is op jouw claim, zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. De e-mails die je in de tussentijd van ons ontvangt en waarin wij je vragen om documenten toe te sturen of de updates die wij sturen, gelden niet als bevestiging dat jouw claim in de toekomst nog geldig zal zijn.
Wat kan ik doen om een vertraging van mijn claim te voorkomen?
Om ervoor te zorgen dat jouw claim zo snel mogelijk wordt afgehandeld, raden we je aan om het volgende te doen:
- Zorg ervoor dat je alle benodigde documenten uploadt in je online account, zodat wij verder kunnen gaan met jouw claim.
- Alle documenten die de datum vermelden waarop je de vlucht hebt geboekt kunnen in de toekomst van belang zijn. Zorg ervoor dat je deze ook uploadt in je online account.
- Laat het ons direct weten als je een reactie of aanbieding van de luchtvaartmaatschappij hebt ontvangen en upload de correspondentie in je online account.
Ik heb hier vragen over, waar kan ik deze stellen?
Voor meer informatie over de Brexit kun je terecht op de website van de CAA (UK Civil Aviation Authority). Als je meer informatie wilt over de huidige status van jouw claim, kun je de 'Tijdlijn' bekijken in je online account. Misschien wordt jouw vraag wel beantwoord op onze Veelgestelde Vragen pagina, waar wij onze meest voorkomende vragen en antwoorden voor je op een rijtje zetten.
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!