Laatst bijgewerkt op
Bijgewerkt op 29 april 2024: Ter voorbereiding op het hoogseizoen in 2024 heeft de luchthaven Schiphol maatregelen genomen om de toegang tot de beveiliging te vergemakkelijken. De eerste dagen van de meivakantie waren een goede test voor de luchthaven: er waren veel mensen, maar over het algemeen verliep alles soepel, wat de effectiviteit van de genomen maatregelen bewijst. 2024 moet goed gaan op Schiphol.
Druk Schiphol — je rechten als je Schiphol vlucht vertraagd of geannuleerd is
Door de huidige situatie op Schiphol kan het zijn dat je vlucht vertraagd of geannuleerd is.
Normaal gesproken vallen je rechten bij een vertraagde of geannuleerde vlucht onder de Europese wetgeving voor vliegtuigpassagiers die bekend staat als EU261. Volgens de EU261 kunt u, als je vlucht vertraagd of geannuleerd is, aanspraak maken op een compensatie tot € 600 en/of volledige terugbetaling van je vlucht.
Benieuwd of je in aanmerking kunt komen voor vluchtcompensatie vanwege drukte op Schiphol?
Check je vlucht, start je claim nu online en ontvang tot € 600!
Check mijn vluchtVertraagde vluchten door drukte op Schiphol — kunt je compensatie claimen?
Volgens EU261 kunnen passagiers compensatie claimen voor de vertraagde vlucht wanneer deze bij aankomst meer dan 3 uur vertraagd is.
Om in aanmerking te komen voor een vluchtcompensatie moet bovendien de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk worden gehouden voor de vertraging:
- Als de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor de vertraging - kunt je compensatie claimen.
- Als de verantwoordelijkheid onduidelijk is, kunt je proberen compensatie te claimen - wanneer een claim indient bij Vlucht-Vertraagd.be, zullen onze juridische experts je claim bestuderen en voor je rechten vechten! Geen succes, geen kosten.
- Als de vertraging is veroorzaakt door een derde partij of overmacht (buitengewone omstandigheden) - kan de luchtvaartmaatschappij je compensatieclaim met recht afwijzen.
Vluchtverstoringen op Schiphol worden veroorzaakt door zowel luchtvaartmaatschappijen als luchthavens. Het is daarom moeilijk te bepalen wie verantwoordelijk is voor vertraagde en geannuleerde vluchten. Omdat de situatie onduidelijk is, zullen de luchtvaartmaatschappijen hun claims waarschijnlijk vaak afwijzen.
Door compensatie te claimen bij Vlucht-Vertraagd.be, zal ons team van juridische experts je situatie beoordelen en, indien nodig, voor je rechten vechten in de rechtbank! Wij helpen je compensatie te krijgen in zelfs de moeilijkste gevallen. Geen succes, geen kosten.
=> Hoeveel vluchtcompensatie kunt je krijgen? Bekijk de compensatiebedragen.
Geannuleerde vluchten door drukte Schiphol — Claim compensatie en restitutie!
Wanneer kunt je compensatie en/of restitutie van je vlucht claimen?
- Als de luchtvaartmaatschappij je vlucht minder dan 14 dagen voor vertrek heeft geannuleerd vanwege problemen op Schiphol, hebt je recht op een vluchtcompensatie tot € 600! Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet de luchtvaartmaatschappij de schuldige zijn van de annulering.
- Als de luchtvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd en je een alternatieve vlucht heeft aangeboden die je hebt afgewezen, kunt je ook aanspraak maken op volledige restitutie van je ticket. Accepteer geen vouchers!
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!