Geld terug bij een annulering van Ryanair

Je hoeft geen vouchers te accepteren wanneer Ryanair je vlucht annuleert, ondanks het feit wat Ryanair je mogelijk vertelt. Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten. Daarnaast heb je in sommige gevallen zelfs recht op een additionele vlucht compensatie tot wel €600 per passagier! Maak gebruik van onze om in enkele minuten te checken of jij recht hebt op een vergoeding.

Claim binnen minuten

Over Ryanair

  • Was jouw Ryanair vlucht geannuleerd wegens het coronavirus? Dan heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticketkosten.

  • Was jouw Ryanair vlucht geannuleerd door een andere reden dan het coronavirus? Dan heb je mogelijk naast een volledige terugbetaling van je ticketkosten ook recht op een compensatie tot €600 per passagier.

  • Je hebt mogelijk tot 6 jaar terug om je Ryanair ticket kosten of compensatie te claimen.

  • Ieder jaar wordt zo’n 80% van de claims onterecht afgewezen door de luchtvaartmaatschappij. Door gebruik te maken van Vlucht-Vertraagd.be maximaliseer jij de kans op uitbetaling. We helpen passagiers al meer dan 10 jaar!

Controleer compensatie

Laatst bijgewerkt op

Ryanair heeft een voucher aangeboden, kan ik alsnog mijn geld terug claimen?

Ja! Ook als de luchtvaartmaatschappij je reeds een voucher heeft aangeboden, kun je een claim indienen om over te gaan op een volledige terugbetaling van je ticketkosten.

Tot wanneer kan ik mijn geld terug claimen?

In Nederland kun je je tot 2 jaar na datum van de vlucht beroepen op de Europese Verordening. Wij raden je dus aan om jouw vlucht zo snel mogelijk te checken en jouw claim binnen dit termijn in te dienen. Wellicht heb je in de afgelopen 2 jaar wel vaker met een vertraging of annulering te maken gekregen? Zoek jouw vluchtgegevens snel op, je bent misschien wel rijker dan je denkt!

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Ryanair is verplicht de claim binnen 7 dagen na het indienen uit te betalen. Houd er echter rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je jouw terugbetaling ontvangt. Aangezien de meeste claims niet onmiddellijk worden uitbetaald en luchtvaartmaatschappijen het proces doorgaans proberen tegen te werken, kan het maanden duren om de gehele procedure te doorlopen. Als Ryanair vastbesloten is de zaak voor de rechtbank te verdedigen, kan het tot een jaar duren voordat de procedure is afgerond. Zelfs wanneer jouw claim wordt afgehandeld door een claimorganisatie, kan het helaas zijn dat het proces langer duurt dan verwacht.

Als je jouw claim bij ons indient doen wij onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In enkele gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.

Waarom kiezen voor een claimorganisatie?

Als je onze hulp nog niet hebt ingeschakeld sta je uiteraard in je recht om de claim zelf in te dienen bij Ryanair. In de praktijk blijkt het claimen van een vergoeding nog niet zo eenvoudig, omdat de kans groot is dat de airline de claim gelijk afwijst of simpelweg niet reageert. Ook komt het vaak voor dat ze je een voucher aanbieden in plaats van het bedrag waar je wettelijk recht op hebt.

Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons ervaren team van claim specialisten is welbekend met de werkwijze van de luchtvaartmaatschappij en helpt dagelijks passagiers bij het claimen van een vergoeding.

Een afgewezen claim herindienen

Heb je zelf een claim voor een terugbetaling ingediend bij Ryanair en is deze vervolgens afgewezen? Dan is het mogelijk om de claim alsnog bij ons in te dienen. Ook als je er niet zeker van bent of de afwijzing van de luchtvaartmaatschappij terecht is, kun je onze hulp inschakelen. Wij kunnen de claim eventueel opnieuw indienen bij de airline of in sommige gevallen zelfs de eerste stap(pen) van het claimen overslaan.

De service van Vlucht-Vertraagd.be

Sinds 2010 zetten wij ons als een van de eerste diensten in onze soort in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa. Via onze website, beschikbaar in negen verschillende talen, helpen wij gedupeerde passagiers bij het claimen van de vergoeding waar zij wettelijk recht op hebben in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij al honderdduizenden passagiers geholpen bij het claimen van compensatie of een terugbetaling van ticketkosten.

Of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent, een vertraging of annulering is altijd vervelend. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen, of proberen onder de wetgeving uit te komen. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst zullen wij de argumenten en verstrekte informatie verifiëren en indien nodig juridische procedures starten. We innen alleen een succesfee als de luchtvaartmaatschappij de terugbetaling of de compensatie ook daadwerkelijk betaalt. Ga naar de prijslijst voor meer informatie. Ons team van claim specialisten zet zich graag in voor jouw passagiersrechten!

Maak vrijblijvend gebruik van onze claimcalculator

Vul je vluchtgegevens in en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. In slechts 3 minuten dien je jouw claim op basis van 'no cure, no pay' in. Indien nodig brengen wij de luchtvaartmaatschappij voor de rechter.

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!