Vertraagde passagiers richten vernielingen aan op luchthaven
donderdag 26 februari 2015
Op de luchthaven van Jakarta heeft zich dit weekend een incident met passagiers voorgedaan. Nadat luchtvaartmaatschappij Lion Air een aantal vluchten schrapte begonnen passagiers zich opstandig en agressief te gedragen.
Lion Air moest aanvankelijk zestien vluchten schrappen met als gevolg dat duizenden passagiers 24 uur moesten wachten op een nieuwe vlucht. Dit maakte hen zo kwaad dat ze onder andere servicebalies begonnen te vernielen. Lion Air liet ondertussen weinig los over de wachttijd.
Een deel van de passagiers kreeg geld terug, maar de luchtvaartmaatschappij kon niet iedereen direct contant compenseren. Daarnaast was er geen mogelijkheid om naar de bank te gaan aangezien deze waren gesloten vanwege het Chinese Nieuwjaar.
Uiteindelijk heeft Lion Air besloten om zelfs alle vluchten te schrappen. Dit leidde tot nog grotere woede onder de wachtende passagiers: ze sloegen ruiten in, sloopten incheckbalies en hielden andere passagiers die wel konden vertrekken tegen.
Vanwege de grote chaos op de luchthaven zijn honderden agenten uitgerukt om de rust te herstellen. Inmiddels is het weer rustig op de luchthaven van Jakarta.
Geschreven door: Team Vlucht-vertraagd.nl
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!