Laatst bijgewerkt op
ANA-vluchtcompensatie — wat zijn mijn passagiersrechten?
ANA is een niet-EU-luchtvaartmaatschappij. Toch beschermt Britse en Europese regelgeving in sommige specifieke situaties nog steeds jouw recht op vluchtcompensatie.
Om ANA-vluchtcompensatie te kunnen claimen, moet je vertraagde of geannuleerde vlucht zijn vertrokken vanaf een Europese luchthaven.
Helaas kunnen jouw passagiersrechten, wanneer je naar het VK/EU vliegt met een luchtvaartmaatschappij die buiten het VK/EU is gevestigd, niet worden beschermd door de VK/EU-wetgeving (zie onderstaande tabel).
Type vlucht | Voorbeld | Compensatie |
---|---|---|
Vlucht met een EU maatschappij | Amsterdam naar Londen met KLM | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit Nederland | Amsterdam naar Tokyo met Japan Airlines | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij naar Nederland | Tokyo naar Amsterdam met Japan Airlines | NEE |
Vertraagde ANA vlucht — claim compensatie tot € 600 per passagier.
Je kunt in aanmerking komen vluchtcompensatie te ontvangen als :
jouw ANA-vlucht vertrok vanaf een Europese luchthaven
EN
vertraagd was met meer dan 3 uur.
Houd er echter rekening mee dat je alleen compensatie kunt claimen als de luchtvaartmaatschappij schuldig was aan de vertraging. Zie de sectie "Buitengewone Omstandigheden" uit dit artikel voor meer informatie.
Check nu of je in aanmerking komt voor ANA-compensatie met onze vrijblijvende Claim Calculator. Als je in aanmerking komt, zal ons team het hele claimproces namens jou afhandelen. We zullen zelfs je rechten verdedigen in de rechtbank om jou je geld te bezorgen. We hebben meer dan 10 jaar ervaring en een juridisch slagingspercentage van 95%! No win, no fee.
Geannuleerde ANA-vlucht — regels voor terugbetaling en compensatie
Afhankelijk van de situatie achter de annulering van je ANA-vlucht, heb je mogelijk recht op vluchtcompensatie, een terugbetaling of beide!
Wanneer kan ik compensatie voor mijn geannuleerde ANA-vlucht claimen?
Je kunt vluchtcompensatie voor een geannuleerde ANA-vlucht claimen als deze minder dan 14 dagen voor de oorspronkelijke vertrekdatum werd geannuleerd.*
Houd er rekening mee dat ANA verantwoordelijk moet zijn voor de annulering; voor meer informatie over wanneer de luchtvaartmaatschappij kan weigeren compensatie te betalen, zie het gedeelte "Buitengewone Omstandigheden" hieronder.
*Het recht op compensatie voor ANA-vluchten geldt alleen voor vluchten die vertrekken vanaf Europese luchthavens.
Tijd van annulering | Alternative vlucht | Compensatie |
---|---|---|
Minder dan 7 dagen voor vertrek | Vertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aan | JA |
7-14 dagen voor vertrek | Vertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aan | JA |
Minder dan 14 dagen voor vertrek | Geen alternatieve vlucht aangeboden | JA + TERUGBETALING |
Wanneer kan ik een terugbetaling claimen voor mijn geannuleerde ANA-vlucht?
Als je ANA-vlucht werd geannuleerd, kom je mogelijk in aanmerking voor een terugbetaling als aan de volgende voorwaarden is voldaan (zie onderstaande tabel voor meer informatie):
De luchtvaartmaatschappij heeft je geen alternatieve vlucht gegeven,
of
Je hebt een alternatieve vlucht aangeboden gekregen, maar besloot om deze niet te nemen.
Je krijgt mogelijk € 600 per passagier voor je vertraagde of geannuleerde ANA-vlucht.
Bij ons claim je binnen enkele minuten compensatie!
Claim nuHoeveel ANA-compensatie kan ik krijgen voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?
De hoogte van de vluchtcompensatie is afhankelijk van de afstand van je vlucht en betreft per passagier:
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Buitengewone omstandigheden — kan ANA mij compensatie weigeren?
Zelfs als je ANA-vlucht meer dan 3 uur vertraagd was of op het laatste moment werd geannuleerd, kan ANA je nog steeds compensatie weigeren. Dit kan gebeuren als de storing werd veroorzaakt door een derde partij of door overmacht. Dergelijke situaties worden buitengewone omstandigheden genoemd.
Enkele voorbeelden van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden zijn:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Het is mogelijk dat ANA ten onrechte beweert dat er zich een buitengewone omstandigheid voordeed! Dit doen ze om te voorkomen dat ze compensatie moeten betalen.
Hoe lang heb ik om mijn ANA-compensatie en terugbetaling te claimen?
Verschillende tijdslimieten kunnen van toepassing zijn op jouw vlucht, afhankelijk van:
De wetten van het land van herkomst
De wetten van het land van bestemming
De wetten van het land waar de luchtvaartmaatschappij is gevestigd
Optimaliseer je kans op een succesvolle ANA-claim.
Krijg je vluchtcompensatie en terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.be
Claim nuHoe lang duurt het voordat ik mijn ANA-compensatie / ANA-terugbetaling ontvang?
Passagiers die een claim indienen bij Vlucht-Vertraagd.be krijgen hun geld doorgaans binnen enkele weken of maanden terug.
Als de luchtvaartmaatschappij niet reageert en/of als de claim bij de rechtbank moet worden ingediend, kan de wachttijd worden verlengd tot maanden of jaren.
Dien je claim in bij Vlucht-Vertraagd.be, ons team van experts over de hele wereld houdt je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en staat klaar om al je vragen te beantwoorden.
Hoe claim ik ANA-vluchtcompensatie en -terugbetaling?
Je upload gewoon alle vereiste documenten naar ons platform. Van daaruit zal ons juridische team je claim analyseren, juridische documenten opstellen, contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en, indien nodig, je claim namens jou voor de rechtbank brengen. Geen winst, geen kosten.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
ANA, ook wel bekend als All Nippon Airways, is een Japanse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Tokio, Japan. De luchtvaartmaatschappij werd opgericht in 1952. ANA voert vluchten uit binnen Japan en naar internationale bestemmingen. Wereldwijd vliegt ANA door heel Europa, Azië, Oceanië en zowel Noord- als Zuid-Amerika. Vanuit Europa vliegt ANA naar Londen, Brussel, Düsseldorf, Frankfurt, München, Parijs en Wenen.
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!