Laatst bijgewerkt op
Croatia Airlines-vlucht vertraagd — ontvang vluchtcompensatie
Je hebt mogelijk recht op maximaal € 600 per persoon aan vluchtcompensatie als de fout van de luchtvaartmaatschappij leidde tot een vertraging van meer dan 3 uur voor jouw Croatia Airlines-vlucht.
Online claims kunnen worden ingediend op Vlucht-Vertraagd.be. Onze experts zullen het volledige claimproces voor je afhandelen op basis van "geen winst, geen kosten" indien je in aanmerking komt voor compensatie voor vertraagde vluchten van Croatia Airlines.
Croatia Airlines-vlucht geannuleerd — terugbetaling- en compensatiebeleid
Alles hangt af van de omstandigheden van de annulering van je Croatia Airlines-vlucht. Afhankelijk van de situatie kom je mogelijk in aanmerking voor een Croatia Airlines- terugbetaling, tot € 600 aan vluchtcompensatie, of zelfs beide
Was je vlucht met Croatia Airlines vertraagd met meer dan 3 uur?
Claim tot 600€ aan compensatie!
Check mijn vluchtWanneer moet ik vluchtcompensatie claimen voor mijn geannuleerde Croatia Airlines-vlucht?
Als een vlucht van Croatia Airlines wordt geannuleerd en de annulering minder dan 14 dagen voor het geplande vertrek van de vlucht plaatsvond, kom je mogelijk in aanmerking voor vluchtcompensatie.
Houd er rekening mee dat om in aanmerking te komen voor een terugbetaling van je vlucht Croatia Airlines schuld moet hebben aan de annulering. Het gedeelte van deze pagina met de titel "Buitengewone Omstandigheden" bevat meer details.
Wanneer kan ik een terugbetaling aanvragen voor mijn geannuleerde vlucht van Croatia Airlines?
Als een vlucht van Croatia Airlines wordt geannuleerd en je besluit niet aan boord te gaan van de door de luchtvaartmaatschappij aangeboden alternatieve vlucht, kun je altijd een terugbetaling aanvragen. Je kunt zelfs een terugbetaling aanvragen als de luchtvaartmaatschappij geen moeite deed om een andere vlucht voor je te vinden.
Tijd van annulering | Alternative vlucht | Compensatie |
---|---|---|
Minder dan 7 dagen voor vertrek | Vertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aan | JA |
7-14 dagen voor vertrek | Vertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aan | JA |
Minder dan 14 dagen voor vertrek | Geen alternatieve vlucht aangeboden | JA + TERUGBETALING |
Je claim is in goede handen!
Wij komen al meer dan 10 jaar op voor de rechten van vliegtuigpassagiers!
Claim nuHoeveel compensatie van Croatia Airlines kan ik krijgen voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?
Het bedrag van de compensatie, dat per passagier wordt toegekend, is gebaseerd op de afstand van de vlucht:
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Ik vloog met Croatia Airlines naar een niet-EU-land. Kan ik nog steeds compensatie claimen?
Dat kun je zeker. De EU-eisen voor vluchtcompensatie zijn van toepassing op elke vlucht die door Croatia Airlines wordt uitgevoerd, aangezien het hoofdkantoor van het bedrijf in Buzin, Kroatië is gevestigd. Je kunt nog steeds een compensatieclaim indienen voor een vluchtverstoring, zelfs als je met Croatia Airlines van of naar bijvoorbeeld Canada reisde.
De onderstaande tabel illustreert hoe de voorwaarden kunnen verschillen als je vlucht wordt uitgevoerd door een niet-EU-luchtvaartmaatschappij.
Type vlucht | Voorbeld | Compensatie |
---|---|---|
Vlucht met een EU maatschappij | Amsterdam naar Londen met KLM | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit Nederland | Amsterdam naar Tokyo met Japan Airlines | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij naar Nederland | Tokyo naar Amsterdam met Japan Airlines | NEE |
Buitengewone omstandigheden — kan Croatia Airlines mij compensatie weigeren?
Wanneer een vertraging of annulering niet te wijten was aan Croatia Airlines, maar eerder aan een derde partij of een onvoorziene gebeurtenis, wordt er mogelijk geen compensatie verstrekt. De luchtvaartmaatschappij is in dergelijke gevallen, die we buitengewone omstandigheden noemen, niet verplicht om compensatie aan te bieden .
Het volgende is een lijst van enkele van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Luchtvaartmaatschappijen zouden het argument kunnen gebruiken dat zich buitengewone omstandigheden voordeden, zelfs als dat niet het geval was. Luchtvaartmaatschappijen passen deze strategie vaak toe om te voorkomen dat ze die kosten moeten vergoeden en de getroffen passagiers moeten compenseren.
Hoe lang heb ik om mijn Croatia Airlines compensatie en terugbetaling te claimen?
Volgens de Kroatische wet heb je 2 jaar de tijd om een compensatieclaim in te dienen, in Nederland geldt dezelfde termijn.
Het kan anders zijn wanneer je van of naar een ander land reist. In Frankrijk kun je bijvoorbeeld 5 jaar compensatie claimen en in het VK 6 jaar na je vlucht.
Je claim is in goede handen!
Wij komen al meer dan 10 jaar op voor de rechten van vliegtuigpassagiers!
Claim nuHoe lang duurt het voordat ik mijn compensatie van Croatia Airlines / terugbetaling van Croatia Airlines ontvang?
Het duurt meestal enkele weken of maanden voordat passagiers die een claim voor vluchtcompensatie of een terugbetaling indienen bij Vlucht-Vertraagd.be hun geld ontvangen.
Deze termijn kan echter worden verlengd als de luchtvaartmaatschappij niet reageert en/of de claim voor de rechtbank moet worden gebracht.
Het Vlucht-Vertraagd.be- team houdt je op de hoogte van alle belangrijke details met betrekking tot je zaak en kan al je zorgen wegnemen, ongeacht hoe lang het claimproces duurt.
Hoe kan ik Croatia Airlines compensatie / Croatia Airlines terugbetaling claimen?
Dien nu je claim in met Vlucht-Vertraagd.be — een snel en makkelijk proces!
Het duurt slechts een paar minuten om al je vluchtgegevens op onze website in te voeren en de benodigde documenten te uploaden. Ons juridische team zal vervolgens je claim onderzoeken en beoordelen, de vereiste papieren samenstellen, contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en, indien nodig, namens jou een rechtszaak starten.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Lees meer over onze kosten op onze prijslijst pagina of claim nu je compensatie of restitutie rechtstreeks vanaf je telefoon of je computer.
Over Croatia Airlines
De nationale luchtvaartmaatschappij van Kroatië, Croatia Airlines, is eigendom van de overheid. Ze voert interne en internationale diensten uit, voornamelijk naar locaties in Europa, vanuit het hoofdkantoor in Buzin, dicht bij Zagreb. Haar internationale bestemmingen zijn 5 grote Canadese steden en Singapore. De internationale luchthaven van Zagreb fungeert als de belangrijkste hub, met Dubrovnik, Split en Zadar als belangrijkste steden.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!