Laatst bijgewerkt op
Waarover kan ik klachten indienen bij easyJet?
Je kunt easyJet klachten indienen over:
- Vertraagde of geannuleerde vlucht — je kunt een vluchtcompensatie krijgen tot €600 per passagier
- Je ervaringen op de luchthaven (bijv. verloren, vertraagde of beschadigde bagage)
- Problemen met aankopen in het vliegtuig
- Ervaring aan boord of problemen met het personeel
- Betalingskwestie
- Eventuele andere problemen die je tijdens jouw easyJet-vlucht hebt gehad
Was jouw vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt?
Je kunt jouw easyJet klacht online indienen in minder dan 5 minuten!
Start mijn easyJet klachtWat is de easyJet klachtenprocedure als mijn vlucht vertraagd is?
Als jouw vlucht minstens 3 uur vertraagd is, komt elke passagier in aanmerking voor maximaal €600 compensatie. De vertraging moet veroorzaakt zijn door nalatigheid van de luchtvaartmaatschappij zelf (zoals een staking van de bemanning of een defect vliegtuig) om in aanmerking te komen voor compensatie.
Wat is de easyJet klachtenprocedure als mijn vlucht geannuleerd is?
Je kunt een compensatie krijgen tot €600 per passagier als jouw vlucht op het laatste moment wordt geannuleerd (minder dan 14 dagen voor het geplande vertrek). Compensatie voor geannuleerde vluchten is alleen beschikbaar als de luchtvaartmaatschappij schuld had aan de annulering (bijv. staking van de bemanning, defect vliegtuig).
Als je een alternatieve vlucht werd aangeboden, maar deze hebt geweigerd omdat deze niet aan jouw behoeften voldeed, kun je ook een easyJet klacht indienen voor een terugbetaling van jouw ticket.
Wat is de easyJet klachtenprocedure als mijn vlucht overboekt is?
Kon je niet op jouw vlucht omdat de luchtvaartmaatschappij te veel tickets had geboekt? Dit wordt instapweigering genoemd.
Je kunt recht hebben op compensatie als de luchtvaartmaatschappij je niet omboekt naar een andere vlucht of als de vlucht die ze uiteindelijk wel aanbieden ervoor zorgt dat je meer dan 3 uur later dan verwacht op jouw bestemming aankomt.
Hoe dien je een easyJet klachtenformulier in?
Het proces voor het indienen van een klacht over een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht kan lang, frustrerend en stressvol zijn voor passagiers. Luchtvaartmaatschappijen komen vaak met rechtvaardigingen om compensatie te weigeren. Daarnaast gebruiken ze tactieken zoals het verstrekken van reisvouchers voor minder geld dan de werkelijke compensatie die ze passagiers verschuldigd zijn.
Daarom adviseren wij je om jouw easyJet klacht voor jouw vluchtverstoring in te dienen bij Vlucht-Vertraagd.be — onze experts regelen alles voor jou, totdat je je compensatie op jouw bankrekening ontvangt. Wij helpen al zo'n 15 jaar luchtvaartpassagiers zoals jij en hebben al voor meer dan een miljoen passagiers compensatie gekregen!
Wat is de easyJet klachtenprocedure voor verloren of vertraagde bagage?
Als je een klacht wilt indienen over vertraagde of zoekgeraakte bagage, kun je dit rechtstreeks op de website van easyJet doen.
Omdat wij gespecialiseerd zijn in vluchtonderbrekingen, kunnen wij je helaas niet helpen met deze procedure.
Veelgestelde vragen over easyJet klachten
Wat is het compensatiebedrag bij het indienen van een easyJet klacht voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?
Het compensatiebedrag hangt af van de afstand van jouw vlucht.
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Kan ik voor elke easyJet vlucht een klacht indienen?
Ja! Aangezien easyJet een Europese luchtvaartmaatschappij is, zijn alle vluchten van easyJet onderworpen aan de Britse en Europese regelgeving.
Twijfel over easyJet-klacht bij vluchtprobleem?
Check gratis met onze Claim Calculator!
Controleer mijn vlucht voor compensatieWaarom de diensten van Vlucht-Vertraagd.be gebruiken voor mijn easyJet klacht?
Vlucht-Vertraagd.be handelt het hele proces voor je af! Je hoeft geen contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of een overtuigende zaak te ontwikkelen, omdat ons team van specialisten het claimproces namens jou afhandelt. Zo kun je ontspannen achterover leunen terwijl wij al onze middelen inzetten om jouw schadevergoeding te verkrijgen. Wij geven niet op totdat de luchtvaartmaatschappij je de beloofde compensatie geeft, zelfs als we daarvoor naar de rechtbank moeten.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Leg je easyJet klacht in goede handen!
Onze experts verzorgen alle procedures voor jou!
Start mijn easyJet klachtVond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!