Laatst bijgewerkt op
Wanneer kan ik vluchtcompensatie van Garuda Indonesia ontvangen?
Omdat de luchtvaartmaatschappij niet afkomstig is uit het VK of de EU, zijn niet alle Garuda Indonesia vluchten beschermd onder Britse en EU-regelgeving.
Als je met Garuda Indonesia vloog en vertrok vanaf een locatie buiten het Verenigd Koninkrijk of de EU, kom je helaas niet in aanmerking voor compensatie. Als jouw vlucht echter vanuit het VK of de EU is vertrokken, zijn jouw rechten beschermd, ongeacht je eindbestemming.
Zie onderstaande tabel voor meer informatie.
Type vlucht | Voorbeld | Compensatie |
---|---|---|
Vlucht met een EU maatschappij | Amsterdam naar Londen met KLM | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit Nederland | Amsterdam naar Tokyo met Japan Airlines | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij naar Nederland | Tokyo naar Amsterdam met Japan Airlines | NEE |
Op hoeveel compensatie heb ik recht voor mijn vertraagde of geannuleerde Garuda Indonesia vlucht?
De hoogte van de compensatie die je mogelijk ontvangt, is afhankelijk van de afstand van jouw vlucht. Check de onderstaande lijst voor meer informatie.
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Krijg vandaag je geld terug
Compensatie claimen voor vertraagde Garuda Indonesia vluchten
Als jouw Garuda Indonesia vlucht vertraging heeft opgelopen, heb je mogelijk recht op compensatie van maximaal 600 euro per passagier op grond van de Britse en EU-regelgeving, op voorwaarde dat:
De vertraging niet werd veroorzaakt door buitengewone omstandigheden, EN,
De vlucht meer dan 3 uur was vertraagd.
Deze vluchtcompensatie komt bovenop de voorzieningen waar je recht op hebt, zoals maaltijden, versnaperingen en accommodatie.
Compensatie claimen voor geannuleerde Garuda Indonesia vluchten
Als jouw Garuda Indonesia vlucht vertraagd of geannuleerd is, heb je mogelijk recht op compensatie tot 600 euro per passagier, restitutie van je ticketkosten of beide! Dit is echter gebaseerd op het uitgangspunt dat:
De annulering niet werd veroorzaakt door buitengewone omstandigheden, EN,
De vlucht minder dan 14 dagen voor vertrek was geannuleerd.
Als de luchtvaartmaatschappij je meer dan 14 dagen van tevoren op de hoogte stelt, heb je mogelijk geen recht op compensatie, maar wel recht op restitutie of een andere vlucht.
Compensatie claimen voor een Garuda Indonesia instapweigering
Als je een instapweigering bij Garuda Indonesia hebt ervaren door bijvoorbeeld een overboeking, heb je recht op een of meer van de volgende zaken:
Compensatie
Volledige restitutie of omboeking op een alternatieve vlucht
Dit is echter alleen het geval wanneer de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor de instapweigering. Als jij schuld hebt aan de instapweigering, door bijvoorbeeld niet op tijd in te checken, hoeft Garuda Indonesia je niet te compenseren.
Garuda Indonesia vlucht vertraagd of geannuleerd?
Claim vergoeding tot 600 euro per passagier!
Nu claimenKan Garuda Indonesia mijn compensatieclaim afwijzen? – Buitengewone omstandigheden
Garuda Indonesia kan jouw claim met recht afwijzen als de vertraging, annulering of instapweigering werd veroorzaakt door buitengewone omstandigheden waarover de luchtvaartmaatschappij geen controle heeft, zoals noodweer, natuurrampen of stakingen.
Enkele andere voorbeelden van buitengewone omstandigheden zijn:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles
Als je niet zeker weet of jouw verstoring in aanmerking komt voor compensatie, kan het juridische team van Vlucht-Vertraagd.be je helpen jouw rechten te bepalen.
Waar heb ik naast compensatie en restitutie nog meer recht op?
In het geval van een vluchtvertraging, annulering of instapweigering is Garuda Indonesia verplicht hulp en zorg te bieden aan passagiers die door dergelijke verstoringen worden getroffen. Hieronder valt:
Gratis maaltijden en verfrissingen
Toegang tot communicatiemethoden, zoals telefoon en e-mail
Accommodatie, indien nodig
Vervoer naar en vanaf het hotel
Tip: Zorg ervoor dat je alle betalingsbewijzen bewaart van de kosten die tijdens de verstoring zijn gemaakt, aangezien deze mogelijk door de luchtvaartmaatschappij worden vergoed.
Kom je in aanmerking voor vluchtcompensatie van Garuda Indonesia?
Geldt er een termijn waarbinnen ik een claim kan indienen voor mijn verstoorde Garuda Indonesia vlucht?
Ja, er geldt een termijn voor het indienen van een claim voor een verstoorde Garuda Indonesia vlucht. Volgens de Britse en EU-regelgeving is de termijn voor het indienen van een compensatieclaim voor een vertraagde, geannuleerde of overboekte Garuda Indonesia vlucht afhankelijk van jouw land van vertrek of het land van aankomst.
Als je van of naar de volgende landen vliegt, is de tijdslimiet als volgt:
Verenigd Koninkrijk (behalve Schotland): 6 jaar
Spanje en Frankrijk: 5 jaar
Duitsland: 3 jaar
Italië en Nederland: 2 jaar
België: 1 jaar
Als jouw reis niet de hierboven genoemde landen betreft en je niet zeker weet of je in aanmerking komt voor compensatie, controleer dit dan nu met onze gratis en vrijblijvende Claimcalculator!
Hoe lang heb ik om mijn compensatie en/of restitutie te claimen?
De hoeveelheid tijd die nodig is om compensatie of restitutie te ontvangen voor een verstoorde Garuda Indonesia vlucht kan variëren. Over het algemeen geldt dat het een aantal weken of maanden kan duren voordat je jouw compensatie of restitutie ontvangt. Dit komt omdat Garuda Indonesia de claim moet onderzoeken om te bepalen of compensatie of restitutie verschuldigd is, en vervolgens de betaling moet verwerken.
Het exacte tijdsbestek zal afhangen van een aantal factoren, waaronder de complexiteit van de zaak en de reactiesnelheid van Garuda Indonesia. Soms kan het wel een jaar of langer duren als de zaak ingewikkeld is en voor de rechter moet komen.
Met de hulp van een gerenommeerde vluchtcompensatiedienst zoals Vlucht-Vertraagd.be kan het proces echter sneller en gemakkelijker voor je worden gemaakt.
Hoe dien ik een claim in bij Vlucht-Vertraagd.be voor mijn verstoorde Garuda Indonesia vlucht?
Het proces voor het indienen van een claim voor een verstoorde Garuda Indonesia vlucht met Vlucht-Vertraagd.be is eenvoudig en duidelijk. Het enige dat je hoeft te doen, is ons wat basisinformatie over jouw vlucht en enkele noodzakelijke documenten verstrekken. Dit kunt je doen door ons online claimformulier in te vullen met jouw telefoon, tablet of laptop.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Over Garuda Indonesia
Garuda Indonesia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië en een van de grootste luchtvaartmaatschappijen van het land. Garuda Indonesia, opgericht in 1949, is uitgegroeid tot een van de meest vooraanstaande luchtvaartmaatschappijen in Zuidoost-Azië, met een sterke focus op veiligheid, comfort en service. De luchtvaartmaatschappij voert vluchten uit naar een breed scala aan binnenlandse en internationale bestemmingen, waaronder Europa, Azië, Australië en het Midden-Oosten. Met een moderne vloot en een streven naar uitmuntendheid in alle aspecten van haar activiteiten, is Garuda Indonesia een populaire keuze voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!