Laatst bijgewerkt op
Waarover kan ik een KLM klacht indienen?
Dit zijn de situaties waarin je een klm klacht kunt indienen:
- Als jouw vlucht vertraagd of geannuleerd is — heb je mogelijk recht op compensatie tot maximaal 600 euro per persoon
- Je hebt iets te klagen over jouw ervaring op de luchthaven (bijvoorbeeld zoekgeraakte, vertraagde of beschadigde bagage)
- Zorgen over winkelen in het vliegtuig
- Problemen met onboarding of personeelsbezetting
- Betalingsproblemen
- Alle andere problemen die je ondervond tijdens jouw vlucht met KLM
Was jouw vlucht vertraagd of geannuleerd?
Je kunt jouw klm klacht binnen 5 minuten online indienen!
Start mijn KLM klachtWat is de KLM klacht-procedure als mijn vlucht vertraging heeft?
Als jouw vlucht minstens 3 uur vertraging heeft, heeft elke passagier recht op compensatie tot 600 euro. De vertraging moet zijn veroorzaakt door eigen nalatigheid van de luchtvaartmaatschappij (zoals een staking van de bemanning of een defect vliegtuig) om in aanmerking te komen voor compensatie.
Wat is de KLM klacht-procedure als mijn vlucht is geannuleerd?
Als jouw vlucht op het laatste moment wordt geannuleerd (binnen 14 dagen voor het verwachte vertrek), kun je in aanmerking komen voor compensatie van maximaal 600 euro per passagier. Compensatie voor geannuleerde vluchten is alleen beschikbaar als de luchtvaartmaatschappij in gebreke is gebleven (bijvoorbeeld door een staking van de bemanning of een technisch probleem aan het vliegtuig).
Als je een alternatieve vlucht is aangeboden, maar je deze hebt geweigerd omdat deze niet aan jouw wensen voldeed, kun je een klm klacht indienen om restitutie van jouw ticket te ontvangen.
Wat is de KLM klacht-procedure als mijn vlucht overboekt is?
Je kon niet aan boord van jouw vliegtuig omdat de luchtvaartmaatschappij te veel tickets verkocht? Dit wordt een instapweigering genoemd.
Je hebt mogelijk recht op compensatie als de luchtvaartmaatschappij je niet omboekt naar een andere vlucht of als de vlucht die ze uiteindelijk aanbieden ervoor zorgt dat je meer dan 3 uur later op je bestemming aankomt dan de bedoeling was.
Hoe dien ik een KLM klachtenformulier in?
Een klacht indienen over een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht kan tijdrovend, lastig en vervelend zijn voor passagiers. Luchtvaartmaatschappijen komen vaak met redenen om compensatie te weigeren. Ze passen ook bepaalde tactieken toe, zoals het geven van reiskortingen voor minder dan de werkelijke compensatie die aan passagiers verschuldigd is.
Daarom raden we je aan om een klacht over een vertraagde of geannuleerde KLM vlucht in te dienen bij Vlucht-Vertraagd.be - onze professionals regelen alles voor je totdat je jouw compensatie op je bankrekening ontvangt. We ondersteunen al zo'n 15 jaar vliegende passagiers zoals jij en hebben compensatie ontvangen voor meer dan een miljoen mensen!
Wat is de KLM klacht-procedure voor zoekgeraakte of vertraagde bagage?
Je kunt direct op de website van KLM een klacht indienen over vertraagde of zoekgeraakte bagage.
Omdat wij gespecialiseerd zijn in vluchtverstoringen, kunnen wij je niet helpen bij deze procedure.
Veelgestelde vragen over KLM klachten
Wat is het compensatiebedrag bij het indienen van een KLM klacht in geval van een vertraagde of geannuleerde vlucht?
Het bedrag van de schadevergoeding is afhankelijk van de afstand van je vlucht.
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Kan ik voor elke KLM vlucht een klacht indienen?
Jazeker! Omdat KLM een Europese luchtvaartmaatschappij is, vallen al haar vluchten onder Britse en Europese regelgeving.
Twijfel over KLM-klacht bij vluchtprobleem?
Check gratis met onze Claim Calculator!
Check mijn vlucht voor compensatieWaarom de diensten van Vlucht-Vertraagd.be gebruiken voor mijn KLM klacht?
Vlucht-Vertraagd.be handelt alles voor jou af! Je hoeft de luchtvaartmaatschappij niet te bellen of een overtuigende zaak voor te bereiden, want ons team van specialisten handelt het claimproces namens jou af. Zo kun je achterover leunen en ontspannen terwijl wij al onze middelen inzetten om jouw compensatie te verkrijgen. We geven niet op totdat de luchtvaartmaatschappij je de beloofde compensatie geeft, ook als we daarvoor naar de rechter moeten.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Jouw KLM klacht is bij ons in goede handen!
Onze experts nemen alle procedures voor jou uit handen!
Start mijn KLM klachtVond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!