Dien een klacht in bij Ryanair en ontvang vluchtcompensatie

Verliep jouw vlucht met Ryanair niet zoals verwacht? In sommige gevallen kun je een klacht tegen Ryanair indienen en compensatie ontvangen.

Claim binnen minuten!

Klachten over Ryanair — wat je moet weten

  • Je kunt om verschillende redenen een klacht indienen tegen Ryanair; jouw vlucht kan vertraagd of geannuleerd zijn, of je bent je koffer kwijt.

  • Vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt? Bij Vlucht-Vertraagd.be handelen we de hele procedure van jouw Ryanair klacht af en zorgen we ervoor dat je jouw vluchtcompensatie ontvangt.

  • Je kunt tot 600 euro ontvangen als je een Ryanair klacht indient omdat jouw vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is.

  • Om een Ryanair klacht in te dienen over zoekgeraakte bagage, moet je 21 dagen wachten. Daarna moet je contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.

Controleer compensatie

Laatst bijgewerkt op

Waarover kan ik klachten tegen Ryanair indienen?

Je kunt klachten tegen Ryanair indienen over:

  • Een vertraagde of geannuleerde vlucht — je kunt compensatie tot 600 euro per passagier claimen
  • Jouw ervaring op de luchthaven (bijvoorbeeld zoekgeraakte of vertraagde bagage)
  • Problemen met producten die in het vliegtuig zijn gekocht
  • Ervaring aan boord — probleem met het personeel van de luchtvaartmaatschappij
  • Problemen met betaling
  • Alle andere problemen die je mogelijk hebt ondervonden tijdens jouw vlucht met Ryanair

Was jouw vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt?

Je kunt jouw klacht tegen Ryanair binnen 5 minuten online indienen!

Start mijn klacht over Ryanair
W Kkd6 S Vp

Wat is de klachtenprocedure van Ryanair als mijn vlucht vertraging heeft?

Als jouw vlucht minstens 3 uur vertraging heeft, kun je aanspraak maken op compensatie tot 600 euro per passagier. Om in aanmerking te komen voor compensatie, moet de vertraging zijn veroorzaakt door eigen toedoen van de luchtvaartmaatschappij (bijv. door een staking van de bemanning, een defect vliegtuig).

Wat is de klachtenprocedure van Ryanair als mijn vlucht is geannuleerd?

Als jouw vlucht op het allerlaatste moment wordt geannuleerd (minder dan 14 dagen voor het geplande vertrek), kun je aanspraak maken op compensatie tot 600 euro per passagier. Om in aanmerking te komen voor compensatie voor een geannuleerde vlucht, moet de annulering zijn veroorzaakt door eigen toedoen van de luchtvaartmaatschappij (bijv. door een staking van de bemanning, een defect vliegtuig).

Bovendien kun je een klacht tegen Ryanair indienen voor restitutie van jouw ticket als je geen alternatieve vlucht hebt gekregen of als het aangeboden alternatief niet aan jouw wensen voldeed, en deze dus hebt geweigerd.

Wat is de klachtenprocedure van Ryanair als mijn vlucht overboekt is?

Werd je het instappen geweigerd omdat de luchtvaartmaatschappij te veel tickets voor jouw vlucht had verkocht?

Als de luchtvaartmaatschappij je niet op een andere vlucht boekt of als de vlucht die ze uiteindelijk hebben aangeboden je meer dan 3 uur later dan gepland op je eindbestemming laat landen, kun je compensatie claimen.

Hoe dien ik een klacht tegen Ryanair in?

Als het gaat om het aanvragen van vluchtcompensatie voor een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht, kan de klachtenprocedure lang, stressvol en vermoeiend zijn voor passagiers. Luchtvaartmaatschappijen verzinnen vaak excuses om geen compensatie te geven. Ook gebruiken ze trucs, zoals het aanbieden van vouchers met een lagere waarde dan de daadwerkelijke vergoeding die ze passagiers verschuldigd zijn.

Daarom raden we je aan om jouw klacht tegen Ryanair die gaat over je vluchtverstoring te starten met Vlucht-Vertraagd.be — onze experts regelen alle procedures voor je, totdat we jouw compensatie hebben ontvangen. We helpen reizigers al bijna 15 jaar en claimden in die tijd compensatie voor meer dan een miljoen passagiers.

Wat is de klachtenprocedure van Ryanair voor zoekgeraakte of vertraagde bagage?

Als je een klacht wilt indienen over vertraagde of zoekgeraakte bagage, kun je direct het Ryanair-klachtenformulier op hun website indienen.

Helaas kunnen we je niet helpen met deze procedure, aangezien we gespecialiseerd zijn in vluchtverstoringen.

Veelgestelde vragen over klachten tegen Ryanair

Wat is het compensatiebedrag bij het indienen van een klacht tegen Ryanair voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?

Het bedrag van de schadevergoeding is afhankelijk van de afstand van je vlucht.

VliegafstandCompensatie
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 kmbedraagt de compensatie €250
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kmkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EUkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU*
bedraagt de vergoeding €600

*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.

vluchtcompensatie

Kan ik voor elke Ryanair vlucht een klacht indienen?

Jazeker! De wetten die op deze pagina worden uitgelegd, zijn gebaseerd op de Britse en Europese regelgeving die van toepassing is op alle vluchten die worden uitgevoerd door in Europa gevestigde luchtvaartmaatschappijen, zoals Ryanair.

Twijfel over Ryanair-klacht bij vluchtprobleem?

Check gratis met onze Claim Calculator!

Check mijn vlucht voor compensatie
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Waarom de diensten van Vlucht-Vertraagd.be gebruiken voor mijn klacht tegen Ryanair?

Bij Vlucht-Vertraagd.be regelen wij alle procedures voor je! Je hoeft je geen zorgen te maken over contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of een sterke zaak opbouwen; ons team van experts handelt het claimproces namens jou af. Zo kun je uitrusten en achterover te leunen terwijl wij al onze activa inzetten om jou je compensatie te bezorgen. We geven niet op totdat de luchtvaartmaatschappij jouw de compensatie geeft die je verschuldigd bent, zelfs als dit betekent dat we naar de rechtbank moet stappen.

Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?

1m passagiers geholpen

9 juridische teams in Europa

98% succes in recht

Jouw klacht tegen Ryanair is bij ons in goede handen!

Onze experts nemen alle procedures voor jou uit handen!

Claim nu
W Fb Gs2qx

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!