Laatst bijgewerkt op
Sunweb-vlucht vertraagd of geannuleerd — jouw rechten als vliegtuigpassagier
Hoewel Zwitserland geen lid is van de Europese Unie, heeft het bepaalde EU-regels aangenomen om deel te kunnen nemen aan de Europese interne markt. De Regeling Vluchtcompensatie, ook bekend als EU261 of — meer formeel — Verordening (EG) nr. 261/2004, is een van deze regels.
Vertraagde Sunweb-vlucht — claim compensatie tot 600 €
Compensatie voor een vertraagde Sunweb-vlucht wordt toegekend als de passagier minimaal 3 uur te laat op zijn eindbestemming aankomt en de vertraging volgens de Regeling Vluchtcompensatie de schuld is van de luchtvaartmaatschappij (je dient rekening te houden met de zogenaamde buitengewone omstandigheden).
Hoeveel compensatie kan ik krijgen als ik een vertraagde Sunweb-vlucht had?
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Delayed Sunweb flight — claim compensation of up to €600
Compensation for a delayed Sunweb flight is awarded if the passenger arrives at their final destination at least 3 hours late and the delay is the airline's fault, according to the Flight Compensation Regulation (you have to consider the so-called extraordinary circumstances).
Geannuleerde Sunweb-vlucht — regels voor terugbetaling en compensatie
Heb je te maken gehad met een door Sunweb geannuleerde vlucht? Mogelijk kom je in aanmerking voor vluchtcompensatie, kun je een volledige terugbetaling in geld vragen, of zelfs beide!
Wanneer kan ik Sunweb-vluchtcompensatie voor een annulering claimen?
Je kunt compensatie voor een geannuleerde vlucht claimen als Sunweb je vlucht minder dan 14 dagen voor de oorspronkelijke vertrekdatum heeft geannuleerd en als de aangeboden alternatieve vlucht aan de specifieke criteria voldoet die we in de onderstaande tabel toelichten.
Tijd van annulering | Alternative vlucht | Compensatie |
---|---|---|
Minder dan 7 dagen voor vertrek | Vertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aan | JA |
7-14 dagen voor vertrek | Vertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aan | JA |
Minder dan 14 dagen voor vertrek | Geen alternatieve vlucht aangeboden | JA + TERUGBETALING |
Bovendien moet de annulering de schuld zijn van de luchtvaartmaatschappij zelf. Als zich buitengewone omstandigheden voordoen, zoals reisbeperkingen op je bestemming, is de luchtvaartmaatschappij niet verplicht je een compensatie te betalen.
Wanneer kan ik een Sunweb terugbetaling claimen?
Als je vlucht werd geannuleerd en je geen van de alternatieve vluchten van de luchtvaartmaatschappij hebt genomen, kom je mogelijk in aanmerking voor terugbetaling van Sunweb. Als de luchtvaartmaatschappij je geen alternatieve vlucht heeft aangeboden (wat wel eens voorkomt), heb je ook recht op terugbetaling.
Sunweb biedt mij een voucher aan - moet ik deze accepteren?
In plaats van een terugbetaling in geld, geven luchtvaartmaatschappijen soms vouchers aan passagiers. We raden af om deze aan te nemen. Het accepteren van een voucher heeft een aantal nadelen, waaronder:
Als je een reisvoucher accepteert, moet je dezelfde luchtvaartmaatschappij opnieuw gebruiken, ook als je er eerder een slechte ervaring mee had.
De meeste vouchers van luchtvaartmaatschappijen hebben een strikte vervaldatum. Dit dwingt je om snel nieuwe reisplannen te maken.
Als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, kun je je voucher niet inwisselen voor een terugbetaling en ben je gewoon je geld kwijt.
Heb je al een voucher van Sunweb geaccepteerd? We kunnen je misschien helpen om deze om te ruilen voor een volledige terugbetaling in geld. Gebruik ons gebruiksvriendelijke online systeem om ons alle details over je vlucht te verstrekken en onze experts zullen jouw zaak onderzoeken. No win, no fee.
Ik heb onverwachte kosten gemaakt doordat mijn Sunweb-vlucht vertraagd/geannuleerd was. Kan ik hiervoor een vergoeding vragen?
Dat kun je zeker. Als je in een hotel moest verblijven, een taxi moest nemen of in een luchthavenrestaurant moest eten vanwege een vertraging van je vlucht, kun je deze kosten mogelijk vergoed krijgen.
Als je ervoor kiest om via Vlucht-Vertraagd.nl je Sunweb-claim in te dienen, kun je alle relevante facturen en bonnen eenvoudig uploaden naar ons slimme, mobielvriendelijke systeem. We zullen ze zorgvuldig bekijken en vechten tegen de luchtvaartmaatschappij voor jouw geld. Voor jouw gemak werken wij op basis van 'no win, no fee'.
Krijg tot 600 € compensatie voor je geannuleerde of vertraagde Sunweb-vlucht.
Claim binnen enkele minuten met hulp van Vlucht-Vertraagd.nl
Claim nuBuitengewone omstandigheden — kan Sunweb mij een compensatie weigeren?
De term "buitengewone omstandigheden" verwijst naar situaties waarin de vluchtverstoring wordt veroorzaakt door een derde partij of overmacht en dus niet de schuld is van de luchtvaartmaatschappij. Zelfs als je vlucht aanzienlijk is vertraagd of onverwacht werd geannuleerd, heb je in deze omstandigheden mogelijk geen recht op compensatie.
Hieronder volgen enkele van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Je moet je er echter bewust van zijn dat luchtvaartmaatschappijen mogelijk proberen compensatie te ontlopen door te beweren dat zich buitengewone omstandigheden hebben voorgedaan, zelfs als dat niet het geval was.
Zorg ervoor dat de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk wordt gesteld door je claim in te dienen bij Vlucht-Vertraagd.nl. Onze deskundige zal je zaak grondig onderzoeken en voor jouw rechten opkomen — indien nodig zelfs in de rechtbank. Voor je gemak werken we alleen op basis van "geen winst, geen kosten".
Maximaliseer je kansen op een succesvolle claim.
Laat onze experts vechten voor jouw vluchtcompensatie.
Claim nuHoe lang heb ik recht op compensatie en terugbetaling van Sunweb?
Als je van of naar het VK vliegt, heb je 6 jaar de tijd om een claim in te dienen. De uitzondering is Schotland, waar je slechts 5 jaar de tijd hebt om te claimen.
Als je reisschema het VK niet omvat, gelden de lokale wetten in een specifiek land. Met onze gratis en vrijblijvende Claim Calculator kun je controleren of je nog steeds snel compensatie en terugbetaling kunt claimen.
Hoe lang duurt het voordat ik een compensatie/terugbetaling van Sunweb ontvang?
De passagiers die met hulp van Vlucht-Vertraagd.nl claimen, ontdekken vaak al binnen enkele weken of maanden het geld op hun rekening.
Als de luchtvaartmaatschappij echter niet reageert en/of de zaak voor de rechter moet komen, kan de wachttijd oplopen.
Wanneer je echter claimt bij Vlucht-Vertraagd.nl hoef je niet de hele tijd een oogje in het zeil te houden. Nadat je alle benodigde documenten via ons slimme online systeem hebt ingediend, zullen wij al het overige afhandelen, inclusief het verdedigen van je rechten voor de rechtbank wanneer dat nodig blijkt. We houden je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen met betrekking tot je claim en zullen beschikbaar zijn om al je vragen te beantwoorden.
Hoe claim je Sunweb compensatie en terugbetaling?
Vlucht-Vertraagd.nl biedt de snelste en eenvoudigste manier om vluchtcompensatie te claimen!
We zullen je zaak zorgvuldig analyseren met behulp van luchtvaartgegevens, we verzamelen documentatie en we nemen contact op met de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst, maar we denken dat deze toch gegrond is, stappen we naar de rechtbank en vechten we daar voor je rechten.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!