Laatst bijgewerkt op
Waarover kan ik klachten indienen bij Transavia?
Transavia klachten kunnen worden ingediend over het volgende:
- Als je vlucht vertraagd of geannuleerd is, heb je mogelijk recht op compensatie van maximaal 600€ per passagier.
- Je ervaring op de luchthaven (bijvoorbeeld verloren, vertraagde of beschadigde bagage)
- Bedenkingen over het winkelen in het vliegtuig
- Je ervaring met de onboarding of de personeelsbezetting
- Betalingsproblemen
- Eventuele andere problemen waar je tijdens je Transavia-vlucht mee te maken kreeg
Was je vlucht vertraagd of geannuleerd?
Binnen 5 minuten kun je online je Transavia klacht indienen!
Start mijn Transavia klachtWat is de klachtenprocedure van Transavia als mijn vlucht vertraging heeft?
Als je vlucht minstens 3 uur vertraagd is, heeft elke passagier recht op compensatie van maximaal €600. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet de vertraging zijn veroorzaakt door eigen onzorgvuldigheid van de luchtvaartmaatschappij (zoals een personeelsstaking of een defect vliegtuig).
Wat is de klachtenprocedure van Transavia als mijn vlucht is geannuleerd?
Als je vlucht op het laatste moment wordt geannuleerd (minder dan 14 dagen voor het geplande vertrek), heb je mogelijk recht op compensatie van maximaal €600 per persoon. Compensatie voor geannuleerde vluchten is alleen verschuldigd als de luchtvaartmaatschappij in gebreke is gebleven (bijv. personeelsstaking, defect vliegtuig).
Als je een alternatieve vlucht aangeboden kreeg, maar hem afwees omdat hij niet aan je wensen voldeed, kun je een Transavia klacht indienen om een terugbetaling van je ticket te krijgen.
Wat is de klachtenprocedure van Transavia als mijn vlucht overboekt is?
Mocht je niet aan boord van je vliegtuig omdat de luchtvaartmaatschappij de vlucht overboekt had? Dit staat bekend als een instapweigering.
Mogelijk heb je recht op betaling als de luchtvaartmaatschappij je niet omboekt naar een andere vlucht of als de vlucht die ze je uiteindelijk geven meer dan 3 uur later aankomt dan gepland.
Hoe vul je een Transavia klachtenformulier in?
Passagiers kunnen de procedure voor het indienen van een klacht over een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht als langdurig, frustrerend en aangrijpend ervaren. Luchtvaartmaatschappijen bedenken vaak redenen om compensatie te weigeren. Bovendien gebruiken ze strategieën zoals het aanbieden van reisvouchers voor een bedrag van minder dan de werkelijke compensatie die ze aan passagiers verschuldigd zijn.
Daarom raden we je aan om je klacht over een vluchtverstoring bij Transavia te starten bij Vlucht-Vertraagd.be – onze professionals regelen alles voor je tot het moment dat je de compensatie op je bankrekening ontvangt. We assisteren al ongeveer 15 jaar vliegtuigpassagiers zoals jij en hebben al compensatie voor meer dan een miljoen reizigers teruggevorderd!
Wat is de klachtenprocedure van Transavia voor zoekgeraakte of vertraagde bagage?
Je kunt direct op de website van Transavia een klacht indienen over vertraagde of zoekgeraakte bagage.
Wij kunnen je niet helpen met deze procedure omdat we gespecialiseerd zijn in vluchtverstoringen.
Veelgestelde vragen over Transavia klachten
Wat is het compensatiebedrag bij het indienen van een Transavia klacht voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?
Het compensatiebedrag is afhankelijk van de afstand van je vlucht.
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Kan ik voor elke Transavia-vlucht een klacht indienen?
Ja! Transavia is een Europese luchtvaartmaatschappij, daarom zijn alle vluchten van Transavia onderworpen aan de Britse en Europese regelgeving.
Twijfel over TUI-klacht bij vluchtprobleem?
Check gratis met onze Claim Calculator!
Controleer mijn vlucht voor compensatieWaarom zou ik gebruik maken van de services van Vlucht-Vertraagd.be voor mijn Transavia klacht?
Vlucht-Vertraagd.be regelt alles! Je hoeft geen contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of een sterke zaak voor te bereiden, want ons team van experts beheert het claimproces namens jou. Dit stelt je in staat om achterover te leunen en te ontspannen terwijl wij al onze middelen inzetten om jouw terugbetaling te krijgen. We geven niet op totdat de luchtvaartmaatschappij je de compensatie heeft betaald die je was beloofd, zelfs als dit betekent dat we naar de rechtbank moet stappen.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Leg je Transavia klacht in goede handen!
Onze experts nemen alle procedures voor je uit handen!
Start mijn Transavia klachtVond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!